Het geheim van de heilige boeken is dat het allen een betekenis bevat maar welliswaar bewoord of gezegd in andere woorden ook..De betekenis van de Wet en Profeten volgens Jezus de Christus is Wat je wilt dat een ander je doet zo doe dat ook anderen. Dit is hetzelfde als wat Avatar Krishna mee bedoelde met Niet gehecht te zijn aan het verlangen naar vruchten van je handelingen of werken en wat Patanjali in de Samadhi Pada uitdrukt als Vairagya..en wat Boeddha Gautema bedoelde met Niet gehecht zijn aan het verlangen naar resultaten van je handelingen etc..Dit is namelijk hetzelfde als Je naaste liefhebben als jezelf..en wat volgens Jezus de Christus en Patanjali en Boeddha Gautama en Avatar Krishna hetzelfde is als het hoogste besef van Purusha ofwel Godliefhebben met geheel je hart ziel en verstand ofwel Hte besef Boeddha (Verlichte) te zijn en wat overeenkomt met de Torah van Mozes namelijk de Naam van God JHVH (JahVeh) wat betekent IK BEN GOD..In de Islam wordt dit Taqwa genoemd wat betekent Consious of Allah..dan wel in termen uitgedrukt zoals de meeste moslims het zouden uitdrukken volgens de Tawheed (Eenheid van Allah) fundament(en). In de evangelie zegt Jezus namalijk de betekenis van de wet en d eprofeten op velerlei wijzes: verhoog je niet tot je broeder..of schaft geen schriftplaatsen af en oordeel in het geheel niet ..met de maatstaaf dat je een ander meet etc...Het is hetzelfde als Begrenst anderen niet opdat je zelf niet worde begrensd...Met deze betekenissen wat een betekenis maar is kun je de Namen van God toepassen en vragen wat je maar wilt en het zal geschieden. Voorbeeld is de Gayatri mantra en Surat Al Fatiha en Het Onze Vader Gebed..
Verstaan van de Wet en de profeten je leeft en laat leven..dat je vergeven wordt en vergeeft..Bijvoorbeeld op Shabbath mag je bepaalde werken niet doen (Melacha) maar je mag ook geen andermans leven(s) in gevaar brengen ..die behoor je dan wel te redden...Neem bijvoorbeeld het gebeuren met Koning Profeet David die van de Heilige Brood wel at en ook zijn mannen want dat was om ze niet te laten verhongeren en ze in het leven te houden..Jezus de Christus duidde dat ook aan dat dat soort dingen wel mogen op Shabbath..! Toen Jezus de Christus werd veroordeeld door Hoge Priesters zeide hij dat Hij juist alles had onderwezen zoals het moest etc..en dat betrof ook over het helen of redden van mensen op Shabbath etc..Redden van levens hoort bij gunnen van anderen dat ze leven ..
Maak jouw eigen website met JouwWeb